söndag 4 januari 2009

Hur menar du där blondinbella?

Jag reagerade ganska starkt när jag kollade in blondinbellas blogg tidigare idag. Hon skriver om vad man kan ha på sig tillsammans med en kavaj, och det är väl alltid trevligt med modetips för dem som intresserar sig för sånt. Men jag hade verkligen velat höra hennes definition utav en "tjejig" klänning.


Finns det överhuvudtaget klänningar som inte är tjejiga, tyvärr är det ju idag så att klänningar är något som bara förväntas bäras utav kvinnor.



Jag antar att jag reagerar på inget, jag förstår nog egentligen vad blondinbella menar men tycker fortfarande att uttrycket är lite dumt. Eller egentligen tanken att det ska vara så stor skillnad på män och kvinnor...

2 kommentarer:

  1. vad blondinbella kanske menar är att du inte ska ta på dig en klänning som är till för dragqueens? för dom klänningarna kanske kan kallas manliga? jag vet inte.....;)

    SvaraRadera
  2. Det känns lite långsökt linnea lilla. Och dragqueen-klänningar ser ju feminina ut för att få mannen att se ut som en kvinna.

    SvaraRadera